EN SON KAÇA OLUR?
Başlık çok tanıdık geldi değil mi? Özellikle trafik sigortasını yaptırmaya gelen müşterinden "Bana kaça olur?" "Bir şeyler yapamaz mıyız?" "En ucuz trafik sigortası bu mu?" tarzı sorular duyuyorsunuzdur. Bu sorulara eminim ki hemen hemen her gün bir çoğunuz muhatap oluyorsunuz. Bir çok kez onlara bunun zorunlu sigorta olduğunu fiyata müdahale edemediğinizi söyleseniz de eğer müşteri ödemeyi nakit yapacak ise ille bozukluk kısmını kesik atıyor. 3-5 lira için patronu tanıdığını söyleyip telefonu çıkarıp patronu arayanlar dahi oluyor.
Kızmak istiyorum onlara ama kızamıyorum. Sonuçta müşteri her zaman haklıdır - yalan- . Birde pazarlık sünnettir. Tamam sünnet olduğu konusunda hem fikiriz ama orda sattığımız şey kendi malımız değil ki. Onu da geçtim ben orda teknik elemanım sonuçta. Patron açıp hesabları kontrol etse iskontoların hesabını sorsa nasıl cevap vereceğiz ama değil mi?
Birde kızdığım nokta şu. Adam sigorta yaptırıyor. Sigortalı olma ayrıcalığını yaşıyor ama buna sahip olurken dahi üçün beşin hesabını yapıyor. Özellikle trafik sigortasında ucuz firmadan yaptırmanın hasar anında başını ağrıtacağını söylediğinizde müşterinin "yaa nasılsa karşı tarafı ödemiyor mu?" demesi yok mu. İşte ona ayrı ifrit oluyorum. Birincisi o iş öyle olmuyor kardeşim. Firma ödemezse sen çıkarıp cebinden ödeyeceksin. İkincisi adamda senin gibi düşünürse oda gidip dandik yerden yaptırırsa kaza yapınca cebimden çiğdemimi çıkarır oturur karşınıza sizi izlerim. Yani uzun lafın kısası 190 liralık anadolu dururken sen 30 lira az vereceğim diye ucuza kaçarsan sonra etin yahnisi ekşi deme. Sigorta yaptırıyorsan adam gibi bi firmadan yaptırki hasar anında başın ağrımasın.
O değilde konu nerden nereye gelmiş. Neyse fazla uzatmayalım sözü. Sayın müşteriler size burdan sesleniyorum. Lütfen fiyat konusunda indirim isterken karşınızda oturanın sadece teknik eleman olduğunu unutmayın. Bu arada EN SON KAÇA OLUR? :)

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder